14 Dagars öppet köp
Fri frakt över 890 sek
Vanliga frågor om returer
Var registrerar jag min retur? Klicka för att expandera
Registrera returen online via vår returportal och använd den förbetalda retursedeln du får via mejl efter din returförfrågan. Registrera din retur här.
Vi har förlängd returperiod under julen? Klicka för att expandera
Vad kostar det att returnera? Klicka för att expandera
Varför kan jag inte registrera min retur? Klicka för att expandera
Om du har problem med att registrera din retur i vår returportal, kontrollera följande:
- - Att du har angett samma mejladress som användes vid beställningen
- - Att du har skrivit in ordernumret utan mellanslag
- - Att det har gått mindre än 14 dagar sedan du mottog din order (ångerrättsperioden)
Om allt stämmer och det fortfarande inte fungerar, är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.
Kan jag skicka en retur med annan fraktmetod än den förbetalda retursedeln? Klicka för att expandera
Hämtar Passa Sports B.V. ut paket som skickas till ombud? Klicka för att expandera
Vem står för returkostnaden vid reklamationer eller felaktiga leveranser? Klicka för att expandera
Hur returnerar jag min order? Klicka för att expandera
1. Packa produkterna i en låda eller påse (obs: ta bort den gamla returfraktsedeln om du använder originalförpackningen).
2. Skapa en returfraktsedel. Detta kan göras via returportalen. Om du väljer att returnera på annat sätt än med vår returfraktsedel, skapa en etikett till följande adress: PassaSports Gantelstraat 14, 5145PH Waalwijk.
För att vi ska kunna hantera din retur ska information om din order finnas med i paketet, ordernummer och namn samt anledning till returen.
3. Lämna in paketet hos ett DHL-ombud.
4. Hantering av din retur kan ta upp till 5 arbetsdagar från det att ditt paket anlänt till vårt lager i Nederländerna.
5. Du kommer att få en bekräftelse från oss så snart din retur har behandlats och återbetalningen har påbörjats.
6. Du kan förvänta dig att dina pengar är tillbaka inom 5 arbetsdagar.
Hur lång tid tar det innan min retur hanteras? Klicka för att expandera
Kan jag byta ut min produkt? Klicka för att expandera
Ångerrätt Klicka för att expandera
Vad gör jag om jag inte fått någon bekräftelse på min retur? Klicka för att expandera
Hur hanteras min faktura vid retur? Klicka för att expandera
När får jag min återbetalning? Klicka för att expandera
Återbetalningar hanteras via Klarna och kan ta upp till 15 arbetsdagar från det att du lämnat in din retur hos ett DHL-ombud. Det tar upp till 5 arbetsdagar för att returen ska nå vårt lager, ytterligare upp till 5 arbetsdagar för att vi ska behandla returen, och därefter upp till 5 arbetsdagar för att Klarna ska genomföra återbetalningen till dig.
Observera att fraktavgiften endast återbetalas om du returnerar hela din order.
Hur kommer jag att få min återbetalning? Klicka för att expandera
Kan jag returnera personligt tryckta produkter eller underkläder? Klicka för att expandera
Var ska jag lämna in min retur? Klicka för att expandera
Vilka är era returvillkor? Klicka för att expandera
1. Varan får inte ha använts. Under ångerrätten på 14 dagar kan du prova en vara inomhus för att bedöma produkten på samma sätt som du kan göra i en fysisk butik. Observera att det är skillnad på att faktiskt ta en produkt i bruk och att prova och bedöma den. Har du gjort mer än vad som är nödvändigt för att utvärdera produkten? Då förbehåller vi oss rätten att debitera dig för detta.
2. Produkten måste ha originaletiketterna. När vi får tillbaka en produkt måste emballaget till produkten och själva varan vara säljbara för oss.
3. Personliga produkter, där anpassningen har gjorts speciellt för dig som kund, får inte returneras. Produkten har anpassats efter dina önskemål och är därför osäljbar för oss.
Andra produkter som inte kan returneras och är undantag från ångerrätten är produkter som av hälsoskäl inte längre kan säljas. Hit hör sportunderkläder och munskydd.