• 30 Dagars öppet köp30 Dagars öppet köp
  • leveransFri frakt över 890 sek
  • kundserviceTelefonnummer: +46 (0) 31-788 10 33

Vanliga frågor

En av mina produkter har fått ett nytt leveransdatum, vad innebär det?
Det innebär att vi har tagit emot en uppdaterad orderbekräftelse,  från leverantöreren av den produkten, med informationen om ett nytt leveransdatum.

Vad kostar frakten?
För beställningar med ett ordervärde över 890 kr och uppåt har vi fri frakt inom Sverige . För ordrar med ett värde mellan 299 kr - 889 kr betalar du som kund 49 kr i fraktavgift och på ordrar upp till 299 kr är fraktavgiften 59 kr.

Jag gjorde nyligen en beställning på er webbshop och har betalat, men jag har inte fått mina varor än. Det är möjligt att vi måste beställa en eller flera artiklar från våra leverantörer och så snart din beställning är komplett packas den för leverans till dig. Vi gör allt för att så snart som möjligt informera dig om detta. Om du redan har ett konto hos oss kan du via "mitt konto" själv hålla dig uppdaterad om eventuella förändringar i din beställning. Naturligtvis kan du alltid skicka ett e-mail till kundservice@passasports.com eller ringa till oss på +46 (0) 31-788 10 33  (telefontid  vardagar kl.10-12) för frågor angående din beställning.

Beräknad leveranstid med DHL är inom 3 arbetsdagar till ombud.

Hur vet jag när mitt paket har kommit fram? 
Passa Sports kickar sina leveranser med DHL. Våra beställningar levereras till ett närliggande ombud eller direkt hem till din dörr. När din beställning har lämnat  vårt lager får du antingen ett mail eller ett SMS från DHL med en spårningslänk, så du kan följa ditt paket.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse? 
Var alltid noga med att kontrollera att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även innebära att din e-postleverantör har ett SPAM-filter, som blockerar vissa mail och som då hamnar i skräpkorgen.

Något gick fel med min betalning, vad ska jag göra? 
Om er betalning inte vill godkännas eller om vår webbshop inte vill ta emot er betalning ber vi er att ta kontakt med Passa Sports kundservice så hjälper vi er med att slutföra er betalning.

När jag väljer att betala med kort, varför måste jag ange en särskild säkerhetskod efter att jag knappat in mina kortuppgifter ?/ Vad är 3D - secure? 
Vi tillämpar en säkerhetslösning som kallas 3D-secure. 3D-secure är standardutvecklad av Visa och Mastercard och går ut på att kortinnehavaren måste identifiera sig i samband med kortköp på Internet. För dig som kund innebär detta en trygghet och en höjd säkerhet gentemot kortbedrägeri. Rent praktiskt fungerar tjänsten som så att du anger ditt kortnummer som vanligt och via krypterad kommunikation kontrolleras det av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. För att kunna verifiera dina uppgifter behöver du därför identifiera dig med ett lösenord så att banken kan se att det är du och ingen annan som gör transaktionen.

Jag vill beställa en produkt i er webbshop, men min storlek finns inte? 
Om en produkt, som du är intresserad av, inte finns i din storlek i vår webbshop är du alltid välkommen att fråga om denna via ett mail till kundservice@passasports.com.
Vi på Passa Sports B.V. kan då hantera din fråga och återkommer med ett svar inom 48tim.

Hur vet jag vilken skostorlek jag ska beställa? 
Du kan använda dig av den storlekstabell som finns på produktsidorna. Du hittar tabellen där du väljer vilken storlek du vill lägga i varukorgen. Alternativt är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via e-mail, så hjälper de dig.

När får jag min återbetalning?
Normalt tar det upp till 20 bankdagar, från att vi har mottagit all nödvändig information från er, för att kunna slutföra en återbetalning.